fredag 7. oktober 2011

Litt mer av huset:)

Tenkte jeg skulle fortsette å vise litt mer av huset vårt. I underetasjen på huset er det en yttergang og en inne gang som er der trappen går opp og mellom soverommene og badet. Her kommer bilder av hvordan det er blitt etter oppussing og ett par bilder av hvordan det så ut før vi begynte.


Under trappen har jeg brukt Expedit hyllen fra Ikea som snuppa hadde på rommet sitt.
Nå har vi lagt den liggende og den har fått kurver i stedet for rosa kaser:) Det var litt av et styr å finne kurver jeg likte men til slutt fant jeg noen på Skeidar. De burde vert litt høyere men de får duge.


Over her er et bilde av skapene sån som det så ut da vi tokk over Huset. Det var tapetserte skap med knudretapet:) Den samme tapeten var i absolutt hele huset. På denne veggen befinner det seg også et tørkeskap, som jeg gjerne ville beholde:)



Vi har satt inn skyvedørsgarderobe fra Ikea, og siden vi har valgt å beholde tørkeskapet måtte vi finne på noe smart der, for å beholde den gamle døra med tapet var uaktuelt. Valget falt på en av kjøkkendørene for høyskap fra Ikea. I stedet for håndtak har vi brukt trykknapp funksjon.





Her er åpningen mellom yttergangen og inne gangen. Her var det en vanlig døråpning. På høyre side i bildet ser du en sjalusi dør som skjuler sikringsskap og sko skap:) Sjalusidøren er nå byttet ut med samme type dør som på tørkeskapet. Veggen mellom de to gangene er revet og åpningen gjort mye større. Bildet under er tatt fra andre siden men her ser du hvordan det ble når veggen er revet:)


Fredag kveld og Idol på TV, Macen i fanget og en rundtur i bloglandia. Kan det bli bedre?

ღ God helg til dere som titter innom meg ღ

ღ Janne 

4 kommentarer:

  1. Så fint=)=)
    Ha en fantatisk helg!

    SvarSlett
  2. Heisann!
    Såååå nydelig det er! Tøft med den benken under trappa..
    Du lurer på om "islykten" varer evig.. og ja, den blir nesten bare finere og finere etter eggehvita er helt stivnet. Jeg laget en del i fjor til jul...men måtte bruke noen av de i sommer, da vasket jeg de i glo varmt vann og alt forsvant:))
    Kubbelysene brenner like fint som alle andre.
    Servietten som strykes på smelter inn i lyset og stivner igjen..kanten blir som stearin og ikke papir. Men av og til blir kanten stående akkurat som på "vanlig" lys og da er det bare å klippe den av:)
    Synes du bør prøve:)
    Ha en fin kveld og god helg!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  3. Så fint dere har fått det!! Alltid gøy med før/etter bilder:-)
    Gleder meg sååå til å sette i gang i huset vårt jeg også. Alt stopper liksom opp her vi bor nå ettersom det er avgjort at vi skal flytte...

    SvarSlett
  4. Hei!
    Det har blitt så fint hos dere, venter fortsatt på den kaffe-invitasjonen ;) Hihi.
    God helg til deg og dine, kos deg masse!!

    Klem Fra Sigrid :)

    SvarSlett

Takk for at du stakk innom meg:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...